Haba al meer dan 80 jaar duurzaam spelen

De HABA-ondernemingsgroep is momenteel in handen van de derde generatie: het kleine gezinsbedrijf van toen is uitgegroeid tot een moderne, internationaal actieve familieonderneming. De hoofdzetel bevindt zich in Bad Rodach en de firma omvat 10 merken onder één dak. In totaal zijn er ongeveer 2000 medewerkers actief. De voorbije decennia is er veel veranderd, maar het bewustzijn voor tradities en verantwoordelijkheid is gebleven en wordt binnen de familie van generatie op generatie doorgegeven.Voor kinderen en hun gezin ontwikkelen en produceren zij hoogwaardige producten, die tijdens elke fase in de productieketen het milieu, energiebronnen en grondstoffen sparen. Enerzijds slaagt Haba daarin dankzij uiterst efficiënte processen en productiemethodes; anderzijds dankzij enorm gemotiveerde medewerkers, die de gedachte om kwaliteit te leveren bij hun denken en handelen hoog in het vaandel dragen. Vooral de bescherming van natuurlijke hulpbronnen, de garantie van werkplaatsen op lange termijn, actieve milieubescherming en aandacht voor gegevensbescherming vinden zij cruciaal. Dat staat voor Haba vanzelfsprekend synoniem voor de maatschappelijke verantwoordelijkheid, die zij graag dragen.



Weergave:


Bezig met laden...

Lang speelgenot en doorgeven – duurzaamheid is cruciaal

Al bij het begin van de productontwikkeling denken de Haba ontwerpers en ontwerpsters intensief na over hoe een product er moet uitzien en welke speleigenschappen het moet hebben zodat kinderen er lang plezier aan beleven en ook de volgende generatie het kan ‘erven’.

Bij HABA werken ze niet volgens het motto ‘uit het oog, uit het hart’, maar volgens het principe ‘verpakt, verzonden, hergebruikt’. Concreet betekent dat: ze geven klanten creatieve do-it-yourself-ideeën om te knutselen met kartonnen verpakkingen. Zo kunt u samen met uw kinderen niet alleen uitkijken naar de inhoud van het pakket, maar de kartonnen doos zelf nog een mooi tweede leven geven.

Met deze en andere maatregelen draagt Haba hun steentje bij om de dag van morgen voor de huidige en de volgende generatie mee vorm te geven – want ‘We are creating tomorrow’.