Alleen het bordje boven de garage verraadt dat hier het kloppend hart zit van ‘Goodtoys’. Dat en het komen en gaan van bestelbusjes. Want de online speelgoedwinkel heeft het gierend druk. „Het is een beetje een uit de hand gelopen hobby,” zegt Mariëlle Slag. De piek moet nog komen, zegt ze.
Normaal gesproken draaien zij en haar man Marco de winkel naast hun gewone baan. Nu voelt het omgekeerd voor de Enschedeërs. Als zij aan het einde van de dag thuiskomt van het werk, liggen de meeste speelgoedpoppen klaar voor verzending. Haar drie pubers helpen namelijk volop mee in het familiebedrijf. Het voordeel van de webshop is meteen een nadeel. Het is veel werk in de avonduren. Iedereen wil het voor 5 december in huis hebben, zegt ze. Deze drukte begint al in september. De grootste piek ligt tussen Sinterklaas en de kerstdagen. „Mensen kopen bij ons de duurdere poppen. Het is echt iets waar je jaren plezier van hebt.
Klanten merken er niets van dat alles uit een twee-onder-een-kapwoning in een doodgewone Enschedese straat komt. Alleen de enkeling die de bestelling ophaalt. „Die staat letterlijk bij ons in de woonkamer.”
Dat het hele gezin helpt, vindt ze erg leuk. „Toen we pakweg 15 jaar geleden begonnen waren de kinderen nog klein. Nu zijn het tieners. Als ze uit school komen, weten ze wat ze moeten doen. Je groeit er in mee als gezin. Maar ik vraag mij deze periode wel af wat andere mensen ’s avonds doen, haha.”
Geen reacties gevonden.